INSTANT KARMA

We All Shine On

Dancing the Dream

「意識」は創造を通して自らを表現する。

 

僕たちの住むこの世界は,創造主のダンスだ。

 

ダンサーは瞬きの間にやって来ては立ち去るが,ダンスは続く。

 

多くの場合,僕がダンスするとき,僕は何か神聖なものに触れる。

 

そんな瞬間,僕の精神は高く舞い上がり,僕は存在するすべてのものと一つになる。

 

僕は星になり,月になる。僕は愛する者になり,愛される者になる。

 

僕は戦いに勝ち,征服される。主人になり,奴隷になる。

 

僕は歌う者になり,歌になる。僕は知る者になり,知られるものになる。

 

僕はダンスを続ける。それから,それは創造の永遠のダンスになる。

 

創造主と創造されたものは一つの全体の歓びの中に融合する。

 

僕はダンスを続ける。ダンスし,踊り続けて・・・遂には唯「ダンス」だけが残る。

 

マイケル・ジャクソン

Consciousness expresses itself through creation.

This world we live in is that dance of the creator.

Dancers come and go in the twinkling of an eye but the dance lives on.

On many an occasion when I’m dancing, I’ve felt touched by something sacred.

In those moments, I’ve felt my spirit soar and become one with everything that exists. I become the stars and the moon. I become the lover and the beloved.

I become the victor and the vanquished. I become the master and the slave.

I become the singer and the song. I become the knower and the known. I keep on dancing and then, it is the enternal dance of creation. the creato and creation merge into one wholeness of joy.

I keep on dancing and dancing. . . and dancing, until there is only. . . the dance.

Michael Jackson